کفی طبی خارپاشنه

آیا از درد شدید خارپاشنه رنج می برید؟ از روش های درمان خارپاشنه مطلع هستید؟ با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا علاوه بر شرح عارضه خارپاشنه، علل و علائم آن، به بررسی بهترین روش درمان این ناهنجاری نظیر کفی طبی خارپاشنه بپردازیم.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

خارپاشنه چیست؟

افرادی که در طول روز به مدت طولانی روی پای خود می ایستند، ممکن است دچار عارضه خارپاشنه شوند. عارضه خارپاشنه که میان پاشنه و قوس پا نمایان می شود، در واقع بر اثر رسوب کلسیم در ناحیه گفته شده بروز کرده و گاها به صورت خود به خودی با بیماری زمینه ای ایجاد می شود.

علل ایجاد خارپاشنه

خارپاشنه عارضه ای نیست که ناگهان در یک شب ایجاد شود، بلکه فعالیت های سنگین و فشار بر فاسیای پلانتار در طی سال ها، منجر به نازک شدن بافت های نرم و نهایتا خارپاشنه خواهد شد. در زیر علل بروز خارپاشنه را شرح داده ایم:

پیاده روی و راه رفتن

پیاده روی سریع یا دویدن آهسته خصوصا بر سطوح سخت، منجر به روارد آمدن فشار زیاد به استخوان های پاشنه، اعصاب و رباط ها در نزدیکی پاشنه شده که در نتیجه عارضه خارپاشنه را ایجاد خواهد کرد.

پوشیدن کفش های نامناسب

پوشیدن کفش های طبی و مناسب از بروز بسیاری از ناهنجاری ها در پا جلوگیری می کنند. پوشیدن کفش های صاف یا پاشنه بلند و باریک به دلیل وارد آوردن فشار به پاشنه و غلاف کف پا، خارپاشنه را ایجاد خواهند کرد.

چاقی و اضافه وزن

از دیگر علل ایجاد خارپاشنه، می توان چاقی و اضافه وزن را نام برد. طبق بررسی های انجام شده، نیمی از افراد دچار خارپاشنه دارای اضافه وزن بوده که با ورزش سبک و اصلاح عادات غذایی می توانند از بروز این عارضه جلوگیری نمایند.

بالا رفتن سن

با افزایش سن، انعطاف پذیری کف پا کاهش یافته و پد چربی محافظت کننده از پاشنه نازک شده که تمامی این عوامل با افزایش خطر خارپاشنه همراه است.

از سایر علل ایجاد کننده خار پاشنه، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• آسیب بافت نرم
  • فعالیت های بدنی بیش از حد و مکرر
  • قوس شدید پا یا کف پای صاف
  • تاندونیت آشیل
  • پلانتار فاشیا کف پا
  • آرتریت واکنشی

خارپاشنه چه علائمی را به همراه دارد؟

پیش از آن که به شرح مزایای کفی طبی خارپاشنه بپردازیم، قصد داریم علائم خارپاشنه را ذکر کنیم تا در صورت ابتلا به آن ها هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کرده و درمان این ناهنجاری را آغاز کنید. از شایع ترین علائم خارپاشنه، می توان به درد متناوب یا مزمن اشاره نمود. سایر علائم این عارضه به شرح زیر می باشند:

• تورم و التهاب در جلوی پاشنه پا
  • افزایش دما در ناحیه آسیب دیده
  • برجستگی استخوان در زیر پاشنه
  • دشواری در راه رفتن با پای برهنه

تشخیص عارضه خارپاشنه

معاینه فیزیکی توسط پزشک، اولین قدم جهت تشخیص خارپاشنه یا ورم فاشیا می باشد. در طول ارزیابی و معاینه، پزشک به بررسی نقاط حساس به درد خواهد پرداخت تا علت این درد را تشخیص دهد.

آزمایشات تصویر برداری

گاهی پزشک جهت اطمینان خاطر، عکس برداری با اشعه ایکس یا ام آر آی را توصیه می کند. در صورتی که بیمار مبتلا به خارپاشنه باشد، در عکس برداری با اشعه ایکس، یک استخوان بیرون زده از پاشنه مشاهده می شود.

اسکن کف پا

درمان خارپاشنه

روش های درمانی متعددی جهت بهبود و درمان عارضه خارپاشنه به کار گرفته می شود که هدف از به کارگیری آن ها، کنترل درد و التهاب، کاهش فشار پا، افزایش انعطاف پذیری بافت های نرم و … می باشد. در ادامه این مطلب این روش های درمان را شرح خواهیم داد:

استراحت

همان گونه که گفته شد، ایستادن به مدت طولانی یکی از علل ایجاد خارپاشنه می باشد، بنابراین با استراحت زیاد، می توان علاوه بر کاهش فشار وارده به پا، درد، تورم و التهاب را در این ناحیه بهبود بخشید.

یخ درمانی

از دیگر روش هایی که می توان به جهت کاهش درد و تورم و سرکوب التهاب ناشی از خارپاشنه به کار گرفت، یخ درمانی می باشد. قطعا پایین آمدن دمای بافت اطراف خارپاشنه منجر به احساس رضایت بالا در فرد خواهد شد.

کفی طبی خارپاشنه

یکی از روش های موثر و کارآمد در در درمان عارضه خارپاشنه، کفی طبی خارپاشنه می باشد که این کفی های دندانه دار با کاهش فشار روی پاشنه به بهبود این عارضه کمک خواهند کرد. شایان به ذکر است که کفی های طبی از بروز خارپاشنه نیز جلوگیری می کنند.

کفش های ورزشی ضربه گیر

علاوه بر استفاده از کفی طبی برای خارپاشنه، کفش های ورزشی با تشک بادی به کاهش فشار و درد ناشی از خارپاشنه جلوگیری می کنند.

مصرف داروهای ضد التهابی

یکی از علل اصلی ورم و درد در پاشنه افراد مبتلا به خارپاشنه، التهاب می باشد که می توان با مصرف داروهای ضدالتهابی به کاهش تورم کمک نمود. همچنین این داروها ضمن کاهش التهاب، از درد ناشی از آن نیز پیشگیری خواهد کرد.

تزریق کورتون

در صورتی که مصرف داروهای ضدالتهابی به بهبود عوارض ناشی از خارپاشنه کمک نکرد، پزشک تزریق کورتون را تجویز خواهد کرد. تزریق کورتون در کاهش درد و التهاب موثر خواهد بود.

جراحی

در صورتی که به کمک روش های درمانی ذکر شده نظیر کفی طبی خارپاشنه، استراحت و مصرف داروهای ضدالتهابی بهبودی حاصل نشود، ممکن است پزشک جهت درمان این عارضه، جراحی را توصیه کند. در طی این روش رسوبات کلسیم به طور کامل از پا خارج می شوند.

فیزیوتراپی، شاک ویو، پی آر پی و طب سوزنی از دیگر روش های درمان خارپاشنه می باشد.

مزایای کفی طبی برای خارپاشنه

تجهیزات ارتوپدی و لوازم طبی پا علاوه بر حمایت از قوس کف پا و ضربه گیری، از مزایای دیگری نیز برخوردارند که در این بخش آن ها را شرح خواهیم داد:

به کمک کفی طبی خارپاشنه، درد به هنگام راه رفتن، ایستادن و دویدن کاهش یافته و از بین خواهد رفت. شایان به ذکر است که کفی طبی خارپاشنه سفارشی نسبت به مدل های آماده به طور اختصاصی به رفع مشکلات موجود در پای فرد می پردازند. علاوه بر این به کمک این کفی ها تعادل بدن حفظ شده، ناهنجاری هایی از قبیل صافی کف پا، چرخش به خارج یا داخل پا و … قابل درمان خواهد بود. بهبود عملکرد ورزشی و پیشگیری از درد از دیگر مزایای کفی طبی برای خارپاشنه می باشد.

تاثیر کفی طبی در درمان خارپاشنه

به جهت هدایت و کنترل پا در زمان راه رفتن، می توان کفی های طبی را به کار گرفت. امروزه کفی های طبی سفارشی با عملکردهای خود به کاهش آسیب و تحلیل فرورفتگی های کف پا کمک می کنند. زمانی که شما کفی طبی خارپاشنه را مورد استفاده قرار می دهید، فشار وارده به کف پا کنترل شده و از پا محافظت بیشتری می شود و با کاهش درد ناشی از این عارضه، به بهبود آن کمک می شود.

پیشگیری از ایجاد خارپاشنه

برخی از افراد در طول زندگی خود چندین بار به عارضه خارپاشنه دچار شده اند و به دنبال روش های پیشگیری این عارضه می باشند. در ادامه روش هایی را ذکر خواهیم کرد تا به کمک آن ها از بروز خارپاشنه پیشگیری شود:

• استراحت و تغذیه مناسب به جهت بازسازی ماهیچه های خسته
  • تمرینات کششی پیش از فعالیت
  • پوشیدن کفش و کفی طبی
  • پوشیدن کفش مناسب هر فعالیت
  • عدم استفاده از کفش های پاشنه بلند

قیمت کفی طبی خارپاشنه

اگر قصد تهیه کفی طبی خارپاشنه را دارید و از قیمت این کفی ها مطلع نیستید، مطالعه این بخش را از دست ندهید. کفی های طبی برای خارپاشنه را می توان به دو صورت آماده و سفارشی تهیه کرد، اما باید بدانید که کفی های طبی سفارشی از مزایای بیشتری برخوردار بوده و از پای شما به خوبی حمایت می کنند.

قطعا با وجود ویژگی های متعدد کفی طبی خارپاشنه به صورت سفارشی، قیمت های بیشتری را در بر می گیرند. کلینیک کاویان طب که سابقه درخشانی در زمینه طراحی و تولید انواع کفی های طبی را دارد، به شما قیمت دقیق این کفی ها را ارائه خواهید داد.

خرید کفی طبی برای خارپاشنه

پس از آن که پزشک کفی طبی خارپاشنه را برای شما تجویز کرد، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا متخصصین این مجموعه متناسب با شرایط پای شما بهترین کفی را طراحی و تولید نمایند.

شایان به ذکر است که این کلینیک ارائه دهنده خدماتی از قبیل ساخت انواع ارتز و پروتز، تجهیزات کمک حرکتی، بریس، اسپلینت و … می باشند. بنابراین با مراجعه به کلینیک کاویان طب، سلامت را به بدن خود بازگردانید و بهتر از قبل به زندگی خود ادامه دهید.

خارپاشنه عارضه ای است که در زیر استخوان پاشنه ایجاد شده و منجر به اختلال در راه رفتن خواهد شد. به همین جهت در این مطلب به شرح این عارضه و روش های درمان آن پرداختیم تا با به کارگیری آن ها، بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود. کفی طبی خارپاشنه یکی از بهترین روش های درمان این عارضه می باشد که می توانید آن را باکیفیت بسیار بالا از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید.