آشنایی با شرکت اتوبوک

اوتوبوک یک شرکت آلمانی ساخت پروتز است که در شهر دادستاد واقع شده و 49 ایستگاه محلی در سراسر جهان دارد. این شرکت، مسئول چندین نوآوری در پروتز، از جمله C-Leg یا همان مفصل زانو رایانه‌ای است، که به طور انطباق پذیر مقاومت منفعل خود را متناسب با معیارهای راه رفتن بیمار تغییر می دهد. دست Michelangelo، یک پروتز دستی کاملاً مصنوعی دست ساخته این شرکت است.

در سال 2017، این شرکت Bebionic ، دست رباتیک با تکنولوژی بالا را از شرکت Steeper آمریکایی که پروتز تولید کرده بود، خریداری کرد و به بالاترین شرکت برتر فناوری در اندام‌های فوقانی تبدیل شده است. اوتوبوک از سال 1988 به عنوان شریک بازی های پارالمپیک و از سال 2005 شریک جهانی در کمیته بین المللی پارالمپیک است. در سال 2016، این مشارکت تا پایان سال 2020 تمدید شد.

تاریخچه اتوبوک

این شرکت در سال 1919 و به نام پروتزیست خود، اتوبوک تاسیس شد. این شرکت در پاسخ به نیاز تعداد زیادی از مجروحین جنگ جهانی اول ایجاد شد که پروتزهای دستی ساخته شده توسط صنعتگران، پاسخگو نیازهای آن‌ها نبود. ایده‌ی بوک، ایجاد اجزای سازنده از طریق فرآیندهای صنعتی است که می تواند، برای متخصصان پروتز کاربرد داشته باشد. این شروع یک صنعت جدید بود. اوضاع سیاسی در برلین پس از جنگ ناپایدار بود و به زودی پس از تأسیس این شرکت ، به Königsee در تورینگا نقل مکان کرد. طی دو دهه بعد، این شرکت برای استخدام بیش از 600 نفر گسترش یافت.

پس از جنگ جهانی دوم، کنیسه در آلمان شرقی تحت اشغال روسیه قرار گرفت. املاک و دارایی های این شرکت در سال 1948 سلب مالکیت شد. با این حال، مکس و ماریا نودر(داماد و دختر بوک) یک دفتر را در دادستاد در نیدرزاکسن ایجاد کرده بودند، که در ابتدا به عنوان یک دفتر فروش برای مناطق آلمان اشغال شده توسط قدرت‌های غربی در سال 1947 فعالیت می کرد. با مرگ بود در سال 1953، مکس نودر مدیر عامل این شرکت شد.

این شرکت مسئولیت چندین نوآوری در پروتز را بر عهده داشته است. از آنجایی که چوب در روزهای اول پس از جنگ کمبود داشت، استفاده از پلی اورتان برای ساخت پروتز پیشگام بود. Otto Bock Kunststoff در سال 1953 برای تولید پروتزهای پلاستیکی تأسیس شد. در سال 2016 ، 423 نفر را به خدمت گرفت و درآمد آن را 127 میلیون یورو پیش بینی شد. اوتوبوک آداپتور هرمی را ایجاد کرد، یک پیوند بسیار قابل تنظیم برای قطعات پروتز. در سال 1997، محصول جدید خود C-Leg را، زانو رایانه‌ای معرفی کرد که با انطباق پذیری مقاومت منفعل، خود را متناسب با معیارهای پیاده‌روی بیماران تغییر می‌دهد.

این نخستین سیستم پروتز پا کاملاً کنترل شده توسط میکروپروسسوری در جهان بود و این شرکت را به فروشنده سیستم‌های تحرک بسیار پیچیده تبدیل کرد. C-Leg توسط Michelangelo Hand ، پروتز دستی کامل مفصل دست و سیستم تحرک ارتوکرونیک C-Brace دنبال شد. اوتوبوک زانوی ضد آب Genium X3 را با همکاری وزارت دفاع ایالات متحده توسعه داد.

در سال 1958، دفتر مرکزی شرکت مستقر در ایالات متحده در مینیاپولیس ، مینه سوتا با نام اوتوبوک تأسیس شد. در مارس 2014، این شرکت اعلام کرد که مقر اصلی آمریکای شمالی را به آستین، در تگزاس منتقل خواهد کرد. تأسیسات لجستیکی به لوئیزویل، کنتاکی نقل مکان کرد و تولید آن به سالت لیک سیتی، یوتا منتقل شد. این شرکت آمریکایی اولین شعبه خارجی آن بود. تا سال 2016، در 45 کشور مختلف شعبه داشت. Sycor در سال 1998 به عنوان یک شرکت فرعی تأسیس شد. تا سال 2015، 520 کارمند داشت با درآمد سالانه 66.7 میلیون یورو.

پروفسور هانس جورج نودر در سال 1990 رئیس این شرکت شد. در سال 1992، پس از سقوط دیوار برلین و اتحاد مجدد آلمان، خانواده نودر دوباره زمین را در کنیسه که در سال 1948 بدست امده بود، مجددا خریداری کردند. مرکز تولید و مرکز لجستیک در آنجا یک مرکز علمی پزشکی (آلمانی: Science Center Medizintechnik) توسط این شرکت در سال 2009 در برلین ساخته شد تا 90 سال از تأسیس آن را جشن بگیرد. ماکس نودر در آن سال در سن 94 سالگی درگذشت. تا سال 2015 با نیروی کار 6.300 نفر و فروش سالانه 771 میلیون یورو ، این شرکت 2.5 میلیارد یورو ارزش داشت. در فوریه 2017 ، اوتوبوک BeBionic را بدست آورد. در ژوئن سال 2017، EQT 20٪ از سهام اوتوبوک را خریداری کرد.

بازی های پارالمپیک و اوتوبوک

اوتوبوک از سال 1988 به عنوان شریک بازی‌های پارالمپیک و از سال 2005 شریک جهانی در کمیته بین المللی پارالمپیک IPC))بود. بازی های پارالمپیک 2016 در ریو دوژانیرو سیزدهمین بازی بود که در آن، خدمات فنی ارائه می داد. تا سال 2016، اوتوبوک طولانی ترین شریک IPC بود. در تاریخ 10 سپتامبر در ریو، رئیس IPC  سر فیلیپ کراون، اعلام كرد كه اوتوبوك توافق كرده است تا مشاركت‌های جهانی خود را تا پایان سال 2020 تمدید کند.

شرکت های فروش پروتز اتوبوک

2 نظرات

  • مجروح جنگ هستم پای راست پاشنه را دارم پنجه را قطع شده ارزوی پوشیدن ی کفش را دارم انچه برای من میسازن به عقب پاشنه میزنه درست نمی توانم راه برم درصورتی داخل خونه بدون کفشک راحتر از راه میرم

    • سلام بله متاسفم بابت این اتفاق بعنوان یک شهروند همیشه از دووستان جانباز تشکر می کنم ما میتونیم احتمال زیاد بهتون کمک کنیم ولی با توجه به شرایطتون به صورت کلی سخترین نوع پروتز پروتز هایی هستند که بیماران پاشنه رو داشته باشند و پنجه رو نداشته باشند حتما نیاز هست یکبار چکاپ بشید و بر اساس اون بتونیم راهنماییتون کنیم که آیا میتونیم کمکتون کنیم یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *