کفی طبی سیلیکونی؛ بررسی ویژگی‌ها و نحوه سفارش

کفی طبی سیلیکونی چیست؟ بهترین کفی طبی سیلیکونی را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟ کفی طبی سیلیکونی که یکی از بهترین ابزارهای ارتوپدی و محافظت کننده از پا می باشد، از مزایای بسیاری برای پا برخوردار بوده که در این مطلب علاوه بر معرفی این کفی ها، به شرح ویژگی و مزایای آن ها نیز خواهیم پرداخت. 

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

کفی طبی سیلیکونی چیست؟

کفی طبی سیلیکونی که از جنس سیلیکون است، از ظاهری شفاف، بی رنگ و ژله ای برخوردار بوده و تولید آن به کمک فناوری های پیشرفته ای نظیر دستگاه اسکن صورت می گیرد. نرم و راحتی در کنار اثر جذب شوک در این کفی ها، سبب محبوبیت میان افراد شده است. به کمک کفی طبی سیلیکونی، می توان از بروز درد پا، کمر درد، درد زانو و ضایعات ستون فقرات جلوگیری نمود.

ویژگی های کفی طبی سیلیکونی 

از آن جایی که کفی طبی سیلیکونی عملکرد ضربه گیری خوبی دارند، انتخابی بسیار مناسب و مطلوب برای افراد خصوصا ورزشکاران می باشد. همچنین نرمی و راحتی این کفی ها به افرادی که ناچار به ایستادن روی پا به مدت طولانی هستند توصیه می شود. خرید کفی طبی سیلیکونی با کیفیت بالا علاوه بر انعطاف پذیری، در برابر پارگی، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و اثرات قابل توجهی بر سلامت پاها خواهند گذاشت. 

دلایل استفاده از کفی طبی سیلیکونی 

در این بخش قصد داریم به این پرسش که چرا باید از کفی طبی سیلیکونی استفاده کنیم بپردازیم. اگر چه بسیاری از افراد از مزایای کفی های طبی مطلع نیستید و تصور می کنند تنها با تهیه کفش های طبی از پای خود محافظت می کنند، اما در واقع کفش ها به تنهایی جهت محافظت از پا کافی نبوده و باید به جهت راحتی بیشتر و تقویت سلامت عمومی پا کفی طبی از جمله کفی طبی سیلیکونی را تهیه کرد. در زیر چند دلیل ضرورت استفاده از کفی های طبی را شرح داده ایم:

پیشگیری از ناهنجاری در پا 

به جهت جلوگیری از بروز اختلالات پا و راحتی بیشتر پاها، کفی طبی سیلیکونی از متریال بسیار مرغوبی ساخته می شود. این کفی ها با جذب بالای فشارهای وارده به پا به هنگام راه رفتن، ایستادن یا دویدن، از بروز هر گونه درد و ناراحتی در پا جلوگیری کرده و یک شیوه زندگی فعال را برای فرد فراهم می کنند. وجود یک لایه محافظ اضافی سبب به حداقل رسیدن فشار و شوک به پا شده و در نتیجه از آسیب دیدن عضلات و بافت ها جلوگیری می شود. 

انعطاف پذیرای کردن پاها 

از آن جایی که بافت های پاشنه پا، نازک و ظریف می باشند و شوک و فشار به پا سبب ملتهب شدن پاها می شود که در نتیجه ممکن است در پا درد شدیدی ایجاد شود و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد، به همین جهت به کمک کفی طبی سیلیکونی، می توان این آسیب ها را به حداقل رساند و راحتی و محافظت را برای پا فراهم کرد. علاوه بر موارد گفته شده، کفی های طبی از حرکات اضافی در پا جلوگیری کرده و سبب محافظت از بافت ها ‌‌ماهیچه ها خواهند شد. 

اصلاح اختلالات موجود در پا 

کفی های طبی در کنار پیشگیری از ناهنجاری ها و مشکلات پا، به درمان طیف وسیعی از ناهنجاری های پا از قبیل زانو درد، درد پاشنه آشیل، درد انگشت، فاسیت پلانتار و … کمک می کنند. به همین جهت در صورت مواجه شدن با هر گونه عارضه ایجاد شده در کف پا، کفی طبی سیلیکونی را تهیه نمایید و سلامت را به پاهای خود بازگردانید.

ایجاد راحتی در پا 

ساخت کفی های طبی نظیر کفی طبی سیلیکونی با متریال باکیفیت، سبب راحتی زیاد در پا شده و به خوبی از پاها محافظت و پشتیبانی خواهد شد. با خرید کفی طبی سیلیکونی، سلامت عمومی پای خود را تقویت نمایید. 

افزایش طول عمر کفش ها 

از دیگر ویژگی کفی های طبی، می توان کمک به افزایش دوام و ماندگاری کفش ها اشاره نمود. دلیل این امر کاهش ضربه وارد شده از طریق زمین در هنگام انجام برخی از فعالیت ها می باشد. همچنین کفی های طبی با نگه داشتن فرم پاها در حالت مناسب، حالت کفش را حفظ کرده که این امر افزایش طول عمر کفش ها را به همراه خواهد داشت. 

مزایای کفی طبی سیلیکونی 

قطعا تا به این جای مطلب به کاربرد و فواید متعدد کفی های طبی سیلیکونی پی برده اید، اما در ادامه قصد داریم مزایای این کفی ها را به طور کامل شرح دهیم: 

کاهش نیروی برشی

همان طور که گفته شد، کفی طبی سیلیکونی از سیلیکون ساخته شده و به همین جهت دارای خاصیت چسبندگی و کشسانی می باشد. ویژگی های ذکر شده نیز سبب مقاومت کفی در برابر فشار و بریده شدن خواهد شد. 

بی اثر بودن 

از دیگر مزایای کفی طبی سیلیکونی، می توان به مقاوم بودن و بی اثر بودن این کفی ها در مقابل برخی واکنش ها اشاره نمود. 

غیر قابل جذب 

این دسته از کفی ها، غیر قابل جذب بوده که یک ویژگی مهم به جهت مراقبت از زخم ها می باشد. 

پایداری در برابر حرارت 

ساختار شیمیایی پایدار سیلیکون، امکان تمیز کردن دستگاه با حرارت بالا را فراهم می کند. 

دوام بالا 

مقاومت بالا در برابر فشار و نیروهای برشی را می توان از دیگر مزایای کفی طبی سیلیکونی دانست که این امر سبب دوام بالای این پروتزها نسبت به سایر پروتزها شده است. 

موارد استفاده از کفی طبی سیلیکونی 

استفاده از کفی های طبی سیلیکونی در موارد زیر توصیه می شود: 

فاشئیت پلانتار 

یکی از ناهنجاری های ایجاد شده در پا، فاشئیت پلانتار یا التهاب رباط کف پا می باشد که درد در کف پاشنه پا را به همراه خواهد داشت. خرید کفی طبی سیلیکونی و استفاده از آن ها، به کاهش درد این دسته از افراد کمک شایانی خواهد کرد. 

نورومای مورتون 

ناهنجاری دیگری که قصد داریم آن را شرح دهیم، نورومای مورتون می باشد که تاثیر آن را در بخش جلویی پا، بین استخوان های متاتارس و انگشتان شاهد خواهیم بود. در صورت مواجه شدن با این عارضه، ممکن است فرد از علائمی نظیر دشواری در راه رفتن، درد و تورم عصب میان انگشتان مواجه شود. عدم درمان نورومای مورتون، آسیب های دائمی را به جای خواهد گذاشت. بنابراین استفاده از کفی طبی سیلیکونی به جهت پیشگیری و بهبود علائم ناشی از این عارضه توصیه می شود. 

قوس زیاد کف پا

زیاد بودن گودی کف پا، سبب وارد آمدن فشار زیادی به پاشنه پا شده که این امر درد و ناراحتی را برای فرد ایجاد خواهد کرد. قوس زیاد پا با علائمی نظیر درد در هنگام راه رفتن، ناپایداری پاها، پینه در کناره ها و پاشنه و … همراه بوده که به کمک کفی طبی سیلیکونی تا حدودی می توان به کاهش این علائم کمک نمود. 

کفی طبی ذکر شده را می توان در موارد زیر نیز به کار گرفت:

  • درد کمر 
  • درد زانو 
  • درد لگن 
  • اسکولیوزیس
  • استئوآرتریت 
  • پیچ خوردگی های عضلانی در زانو 
  • سندرم پریفورمیس 
  • خارپاشنه 

هدف از خرید کفی طبی سیلیکونی چیست؟

با برداشتن هر قدم، پنجه پا به زمین خورده و شوکی به پاشنه و لگن و زانو وارد خواهد شد که این امر گاها منجر به کمر درد، درد زانو و پاشنه می شود. همچنین بروز درد در پنجه پا ممکن است ناهنجاری هایی از قبیل انگشت چکشی، پای صاف و ناهنجاری های استخوانی را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر با بالا رفتن سن، لایه چربی محافظ پا کاهش یافته و قادر به جلوگیری از انتقال شوک به بدن نخواهد بود. به همین جهت با خرید کفی طبی سیلیکونی، می توان ضمن جذب ضربه و شوک، از قوس کف پا نیز حمایت نمود و از ناهنجاری های پا پیشگیری کرد. 

قیمت کفی طبی سیلیکونی 

اگر قصد سفارش کفی طبی سیلیکونی را دارید، اما پیش از آن می خواهید از قیمت این کفی ها مطلع شوید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 تماس گرفته و سوالات خود در این زمینه را بپرسید. قطعا می دانید که نمی توان قیمت دقیقی را برای کفی های طبی سیلیکونی تعیین کرد، زیرا قیمت این کفی ها پس از بررسی ناهنجاری موجود در پای شما مشخص می شود. 

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

سفارش کفی طبی سیلیکونی 

آیا قصد سفارش کفی طبی سیلیکونی را دارید، اما نمی دانید به کدام کلینیک مراجعه نمایید؟ کلینیک کاویان طب یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی موجود در تهران می باشد که در ساخت محصولات خود متریال بسیار باکیفیتی را به کار می گیرد. قطعا پس از خرید کفی طبی سیلیکونی، از این کلینیک، متوجه کیفیت بالای محصولات این مجموعه خواهید شد.

شایان به ذکر است که در مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان علاوه بر کفی طبی سیلیکونی، انواع کفی های طبی، کفش های طبی، پروتز، ارتز، تجهیزات کمک حرکتی با بهره گیری از به روزترین تجهیزات دنیا طراحی و تولید می شود. 

نتیجه نهایی 

در این مطلب به شرح ویژگی ها، مزایا و دلایل استفاده از کفی طبی سیلیکونی پرداختیم تا با خرید این کفی ها، از بروز آسیب های احتمالی به پا جلوگیری نمایید و به هنگام خرید کفی طبی سیلیکونی از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید. در صورتی که قصد سفارش و خرید کفی طبی سیلیکونی با کیفیت بالا را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از محصولات باکیفیت این مجموعه بهره مند شوید.