سوتین پروتز دار و ویژگی انواع آن 

هدف استفاده از سوتین پروتز دار چیست؟ چه افرادی می توانند از سوتین ژله ای پروتزدار استفاده کنند؟ اگر پس از جراحی ماستکتومی قصد بازگرداندن زیبایی ظاهری و اندام خود را دارید، می توانید با تهیه سوتین اسفنجی پروتز دار به این هدف دست یابید. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با انواع سوتین پروتز دار آشنا کنیم.

مجموعه تخصصی ساخت سوتین های پروتز دار کاویان کلینیک, با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز مصنوعی سینه و پروتز خارجی سینه

با سوتین های پروتز دار و طبی بعد از جراحی آشنا شوید

پس از جراحی ماستکتومی فرد ملزم به رعایت نکات مهمی از قبیل تغذیه و استفاده از سوتین های طبی می باشد. ممکن است جراح پس از جراحی، سوتین را به شما توصیه کند که باید آن را به مدت 4 هفته مورد استفاده قرار دهید تا بهبودی حاصل شود. همچنین پس از بهبودی زخم های ناشی از جراحی فرد می تواند از سوتین اسفنجی پروتز دار استفاده نماید تا بهبودی ظاهری نیز حاصل گردد. 

مزایای استفاده از سوتین پروتز دار و طبی

همان گونه که گفته شد، پس از جراحی سینه، استفاده از سوتین مناسب، بخش مهمی از روند درمان محسوب می شود. البته استفاده از سوتین طبی، بستگی به نوعی جراحی دارد، زیرا گاهی اوقات برخی از سوتین ها با وارد کردن فشار زیاد به سینه منجر به ایجاد مشکل می شوند. پس از استفاده از سوتین طبی و طی کردن روند درمان، می توان سوتین اسفنجی پروتز دار یا سوتین ژله ای پروتز دار را تهیه نمود تا به پر کردن بافت برداشته شده سینه کمک کند. 

ویژگی سوتین های طبی و پروتز دار 

از ویژگی های سوتین طبی پروتز دار و طبی، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • استفاده از این سوتین ها سبب تحریک بافت های حساس نشده و در آن ها از پارچه ای نرم و بدون درز استفاده خواهد شد. 
  • برخی از این سوتین ها دارای حلقه جلویی می باشند که این امر سبب راحتی تعویض پانسمان و معاینه راحت تر توسط پزشک خواهد شد. 
  • از آن جایی که سوتین اسفنجی پروتز دار در کلینیک های ارتوپدی متناسب با اندام بیمار طراحی می شود، نقش مهمی را در افزایش جذابیت و زیبایی فرد ایفا خواهد کرد. 
  • علاوه بر جنبه زیبایی سوتین پروتز دار، این سوتین ها به تقویت قسمت جراحی شده و بهبود زخم کمک شایانی می کنند. 
  • افرادی با سینه کوچک نیز می توانند به جهت افزایش سایز سینه از سوتین اسفنجی پروتز دار یا سوتین ژله ای پروتز دار استفاده کنند. 
  • این سوتین ها با ثابت نگه داشتن بافت باقی مانده سینه، سبب بهبودی سریع تر خواهند شد. 
  • کاهش تورم و جلوگیری از افتادن ایمپلنت سینه از دیگر ویژگی های این سوتین پروتز دار و طبی می باشد.

موارد استفاده از سوتین های طبی

اکنون که با مزایا و ویژگی های سوتین پروتز دار آشنا شدید، قصد داریم به شرح موارد استفاده از سوتین های طبی بپردازیم. شایان به ذکر است که سوتین های طبی نسبت به شرایط بیمار ممکن است فاقد پروتز باشد یا بخشی در آن تعبیه شده باشد که خود فرد پروتز خارجی را درون آن قرار دهد. با ما در ادامه همراه باشید تا از موارد استفاده از سوتین طبی آگاه شوید. 

جراحی بزرگ کردن سینه 

یکی از موارد استفاده از سوتین پروتز دار یا سوتین طبی، پس از جراحی بزرگ کردن سینه می باشد. از آن جایی که برخی از افراد دارای سینه های کوچکی هستند، می توانند با انجام این جراحی به حجم و فرم دلخواه دست یابند. البته باید بدانید که گاها برخی از افراد به دلیل هزینه های بالای جراحی با تهیه سوتین ژله ای پروتز دار یا سوتین اسفنجی پروتز دار فرم بهتری را به سینه های خود می بخشند. 

جراحی کوچک کردن سینه 

نوعی جراحی که در طی آن بافت های چربی، غده اضافی و پوست سینه برداشته می شود، عمل ماموپلاستی نامیده می شود که معمولا این جراحی به افرادی با سینه های بزرگ و سنگین که منجر به ناراحتی و درد در سایر نقاط بدن آن ها نظیر کمر درد، گردن درد و … شده است توصیه می شود. پس از این جراحی نیز استفاده از سوتین های طبی جهت حفظ فرم سینه حائز اهمیت می باشد.

جراحی بازسازی سینه 

نوع دیگری از جراحی سینه که با هدف ترمیم قسمت های آسیب دیده به کار گرفته می شود، جراحی بازسازی سینه نام دارد. پس از این عمل نیز فرد ملزم به استفاده از سوتین طبی می باشد. 

جراحی ماستکتومی 

در پی ابتلا به سرطان سینه در زنان گاها جراحی ماستکتومی ضرورت می یابد که در این صورت جراح بخشی از سینه یا تمامی بافت های سینه را بر می دارد. از آن جایی که برداشتن یکی از سینه ها علاوه بر ظاهر نامتعارفی که دارد، سبب به هم خوردن تعادل بدن و عوارضی خواهد شد، به جهت بهبود این مشکلات استفاده از سوتین پروتز دار توصیه می شود. این سوتین ها به دلیل داشتن پروتز، حجم دلخواه را به سینه های بیمار خواهند داد و تعادل را در بدن فرد ایجاد می کنند. 

جراحی لیفت سینه

  از جراحی لیفت سینه برای درمان افتادگی و شل شدگی سینه استفاده می شود. در پی انجام این جراحی، سینه ها خوش فرم شده و حالت زیبایی خواهند گرفت که استفاده از سوتین طبی و سوتین پروتز دار به حفظ حالت سینه کمک شایانی خواهد کرد. 

عمل باز قلب 

افرادی که ناچار به جراحی عمل باز قلب شده اند، ملزم به استفاده از سوتین های طبی نرم و لطیف تا یک ماه پس از عمل می باشند. عدم استفاده از سوتین طبی پس از این جراحی، منجر به طولانی شدن مدت بهبود زخم خواهد شد. همچنین استفاده از سوتین های نامناسب، احتمال ایجاد قارچ و عفونت پس از جراحی را افزایش خواهد داد. 

انواع سوتین پروتز دار و طبی 

سوتین های طبی در انواع مختلفی وجود دارند که برخی از این سوتین های پروتز دار، برخی فاقد پروتز و دسته ای از آن ها جایی برای قرار دادن پروتز خارجی دارد که انتخاب نوع آن ها به شرایط بیمار، نوع جراحی و … بستگی دارد. همچنین امکان تهیه سوتین پروتزدار هم به صورت سفارشی از کلینیک های ارتوپدی و هم به صورت آماده در بازار وجود دارد. در ادامه این مطلب انواع سوتین طبی را شرح خواهیم داد:

سوتین مخصوص بعد از پروتز 

به جهت حفاظت از سینه پس از جراحی، از سوتین های طبی که در قسمت جلو دارای زیپ می باشند، استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که در این صورت از سوتین با سایز بزرگ تر استفاده خواهد شد تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل یابد و هیچ گونه آسیبی به بخیه وارد نشود. همچنین استفاده از سوتین مناسب در این افراد سبب جلوگیری از کبودی و ورم خواهد شد. 

سوتین پروتز دار طبی 

سوتین های پروتزدار طبی نظیر سوتین اسفنجی پروتز دار و سوتین ژله ای پروتز دار سبب افزایش سایز سینه ها و فرم دهی بهتر به سینه ها خواهند شد. شایان به ذکر است دو‌ جیب کوچک در این پروتزها قرار گرفته که می توان پروتزهای خارجی را درون آن ها قرار داد. استفاده از سوتین پروتز دار مناسب خانم هایی با سینه کوچک یا خانم هایی که عمل جراحی زیبایی با درمانی سینه را انجام داده اند می باشد. از سایر سوتین های طبی می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • سوتین مخصوص ماموپلاستی 
  • سوتین لیفت سینه 
  • سوتین مخصوص پروتز خارجی 
  • سوتین زیپی 
  • سوتین قرن دار
  • سوتین با بند پهن 
  • سوتین با بند نازک 

خرید سوتین پروتز دار 

قطعا تا به این جای مطلب متوجه ضرورت استفاده از سوتین پروتز دار و سوتین طبی پس از جراحی های مختلف سینه شده اید. همان طور که گفته شد استفاده از این پروتزها از افتادگی سینه و آسیب به بافت جلوگیری کرده و در صورت نیاز، سبب فرم دهی و افزایش حجم سینه خواهند شد. بنابراین خرید سوتین پروتز دار با کیفیت بالا و از مراکز ارتوپدی معتبر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از بهترین این کلینیک ها می توان به کلینیک کاویان طب اشاره نمود که در ساخت محصولات خود بهترین متریال را به کار می گیرد. 

قیمت سوتین پروتز دار 

سوتین پروتز دار در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به سوتین اسفنجی پروتز دار و سوتین ژله ای پروتز دار اشاره نمود. به همین جهت نمی توان قیمت مشخصی را برای این پروتزها تعیین کرد، بلکه ابتدا باید نوع پروتز و شرایط بیمار بررسی گردد تا سپس قیمت پروتز تعیین و اعلام شود. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان کلینیک کاویان طب اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. 

نتیجه نهایی 

از دست دادن بخشی از سینه یا تمام آن بر اثر سرطان سینه، سبب اختلال در ظاهر فرد شده که به کمک سوتین پروتز دار می توان به بهبود فرم و ظاهر سینه کمک نمود. همچنین استفاده از سوتین های طبی پس از جراحی سینه ضروری می باشد که می توانید با کیفیت ترین و مناسب ترین نوع آن را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید.