موارد استفاده از کفی کفش ژله ای 

کفی طبی ژله ای چه عملکردی دارد؟ فواید کفی کفش ژله ای چیست؟ اگر قصد خرید کفی طبی ژله ای را دارید، اما از کاربرد ‌‌مزایای این کفی ها اطلاعی ندارید، این مطلب از کاویان طب را از دست ندهید. 

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

کفی طبی ژله ای چیست؟

شاید از نام این کفی متوجه شده باشید که از ماده ای ژله ای و بسیار نرم ساخته شده است. نرمی این کفی های طبی سبب بهبود راحتی پا و‌ کاهش درد خفیف پا و مفاصل شده و با جذب ضربه های وارده به پا، به خوبی از پا محافظت می کنند. شایان به ذکر است که استفاده از کفی کفش ژله ای علاوه بر درمان دردهای کمر و زانو و به طور کلی پا از بروز آن ها نیز جلوگیری می کند.

انواع کفی طبی ژله ای 

کفی های طبی ژله ای انواع مختلفی را شامل می شوند که آشنایی با آن ها، کمک شایانی را در انتخاب صحیح نوع کفی به شما خواهد کرد. انواع این کفی ها عبارتند از: 

کفی طبی ژله ای ضد استرس 

هدف از طراحی این کفی ها، محافظت از قوس کف پا می باشد و استفاده از آن به افرادی که به مدت طولانی ناچار به ایستادن و پوشیدن کفش هستند توصیه می شود. 

کفی طبی ژله ای دیابتی

این نوع کفی های ژله ای ضمن جذب استرس های وارده به پا، از زخم های پای دیابتی نیز جلوگیری خواهند کرد. از آن جایی که دیابت منجر به عوارض جبران ناپذیری در پا می شود، استفاده از کفی کفش ژله ای دیابتی به جهت جلوگیری از این عوارض، امری مهم تلقی می شود. 

کفی طبی ژله ای کف پای صاف 

کفی طبی ژله ای برای کف پای صاف یا تکیه گاه قوس پا، به تسکین دردهای زانو، پشت پا و مچ کمک کرده و راحتی زیادی را در پای فرد ایجاد خواهد کرد. همان طور که از نام این کفی مشخص است، مناسب افرادی با کف پای صاف می باشد. 

کفی طبی متاتارسال 

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راحتی زیاد به هنگام پیاده روی می کردید، این نوع کفی طبی را تهیه نمایید. این کفی پس از پیاده روی های طولانی مدت به تسکین پا کمک خواهد کرد. 

فواید کفی طبی ژله ای

کفی کفش ژله ای مزایای بسیاری را برای پا دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • کمک به بازیابی عملکرد طبیعی پا 
  • جذب ضربه های وارده به پا 
  • کمک به رفع خشکی پا 
  • کاهش درد پاشنه 
  • ایجاد نرمی و راحتی در پا 

کاربرد کفی طبی ژله ای یا سیلیکونی 

کنترل و اصلاح مشکلات کف پا یکی از مهم ترین کاربردهای کفی طبی ژله ای می باشد. این کفی ها، نرم و انعطاف پذیر بوده و نقش موثری در کاهش دردهای کف پا ایفا می کند. از آن جایی که این کفی ها ضد حساسیت می باشند، به افرادی که با انواع کفی ها حساسیت دارند توصیه می شود. به طور کلی از سایر کاربردهای کفی ژله ای می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • حفاظت از قوس کف پا 
  • بهبود خارپاشنه 
  • درمان صافی کف پا 

ویژگی کفی کفش ژله ای 

کفی طبی ژله ای، ساخته شده از سیلیکون های پزشکی بوده و از ظاهری شفاف برخوردار می باشند. این کفی های طبی نرم و قابل شستشو بوده و می توان آن ها را در انواع کفش ها نظیر بوت، کفش ورزشی و بوت پاشنه دار قرار داد. از سایر ویژگی های کفی کفش ژله ای عبارتند از: 

  • ضد تعریق
  • ضد حساسیت 
  • ضد باکتری 

آیا کفی طبی ژله ای مناسب کفش ورزشی می باشد؟ 

یکی از پرسش هایی که افراد خصوصا ورزشکاران با آن مواجه اند، امکان استفاده از کفی طبی ژله ای در کفش های ورزشی می باشد. در پاسخ به این افراد باید گفت که امکان استفاده از برخی کفی های طبی خصوصا کفی طبی ژله ای در کفش های ورزشی وجود دارد. به کمک این کفی ها می توان به درمان آرتروز نیز کمک نمود، اما باید بدانید که استفاده از کفی طبی ژله ای در کنار سایر روش های درمان، به بهبود عارضه های موجود در کف پا کمک می کند. 

در هنگام خرید کفی کفش ژله ای چه معیارهایی در نظر گرفته می شود؟ 

در هنگام تهیه کفی طبی ژله ای باید معیارهایی را در نظر گرفت که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد: 

سایز کفی طبی 

در صورتی که قصد خرید کفی طبی ژله ای را دارید، باید ابتدا از سایز و تناسب آن با پای خود اطمینان حاصل کنید. تناسب کفی طبی با کفش، سبب می شود که فرد از مزایای متعدد این کفی ها بهره مند شوند. بنابراین اگر قصد دارید کفی های طبی را به صورت سفارشی و آنلاین از مراکز ارتوپدی تهیه نمایید، ابتدا پای خود را به طور دقیق اندازه گیری کرده و کفی طبی را بر اساس نیاز خود سفارش دهید. 

میزان محافظت از پا 

از آن جایی که کفی کفش ژله ای در انواع مختلفی وجود دارد، به یک میزان از پا محافظت نکرده و به همین دلیل باید کفی مطابق با شرایط پا را تهیه کرد. در برخی از انواع این کفی ها، بالشتک هایی وجود دارند که ضمن ایجاد راحتی بیشتر در پا، از کف پا به خوبی محافظت می کنند. به طور کلی می توان بهترین کفی های طبی را کفی هایی دانست که علاوه بر انعطاف پذیری، به بهترین نحو از قوس کف پا محافظت می کنند. 

راحتی بیشتر 

راحتی به هنگام استفاده از کفی کفش ژله ای از دیگر مواردی است که باید به هنگام خرید، آن را مورد توجه قرار داد. به همین جهت در هنگام مراجعه به کلینیک های ارتوپدی جهت خرید کفی طبی این نکته در نظر گرفته‌ می شود. 

ناهنجاری موجود در پا 

از مهم ترین مواردی که متخصصین کلینیک های ارتوپدی در هنگام طراحی و تولید کفی طبی مد نظر قرار می دهند، ناهنجاری موجود در کف پای بیمار می باشد، زیرا نسبت به شرایط فرد و ناهنجاری های پا، کفی های متفاوتی طراحی می شوند.

تفاوت میان ارتز و کفی طبی ژله ای 

کفی طبی ژله ای و ارتز را می توان مناسب ترین روش ها جهت رفع مشکلات پا دانست. به طور کلی این دو محصول ارتوپدی به کاهش درد و مشکلات جسمانی کمک کرده و اغلب این دو عبارت به جای هم به کار برده می شود، اما این دو محصول عملکرد متفاوتی داشته که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد. 

ارتز پا 

با وجود این که ارتزها از نظر ظاهری شبیه به کفی های طبی می باشند، اما در عملکرد متفاوت بوده و آن ها را می توان تنها به صورت سفارشی از کلینیک های ارتوپدی تهیه نمود. ارتزها به کاهش درد و اصلاح مشکلات پا کمک کرده و به عنوان محافظی جهت قوس کف پا مورد استفاده قرار می گیرند. اصلاح حالت بدن به هنگام راه رفتن و ایستادن از دیگر مزایای این ارتزها می باشد. در صورت مراقبت از ارتزها، می توان آن ها را به مدت 5 سال مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است که ارتزها به هنگام مواجه شدن با دردهای مداوم و طولانی مدت تجویز می شوند. 

کفی طبی

کفی طبی ژله ای را می توان هم به صورت آماده و هم به صورت سفارشی تهیه کرد و از مزایای آن برخوردار شد. این محصول به بهبود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های پا خصوصا صافی کف پا کمک می کند. معمولا از کفی های طبی ژله ای به منظور تسکین دردهای موقت استفاده می شود. طول عمر این کفی های طبی نسبت به ارتزها کمتر می باشد. لازم به ذکر است که انتخاب میان ارتز یا کفی طبی را به عهده پزشک بگذارید تا پس از ارزیابی های لازم، مناسب ترین آن را برای شما تجویز کند. 

اسکن کف پا

مزایای کفی طبی برای کف پای صاف 

صافی کف پا منجر به احساس درد به هنگام راه رفتن و گسترش این درد تا کمر خواهد شد. محافظت از قوس کف پا مهم ترین وظایف کفی طبی ژله ای برای کف پای صاف می باشد. از مزایای این کفی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • قرار دادن پا در وضعیت عادی 
  • قرار گرفتن تاندون ها در شرایط مناسب 
  • تقسیم متناسب فشار بر پا 
  • جلوگیری از درد 
  • کاهش کشیدگی و درد ناشی از کشیدگی 
  • بهبود تعادل 

خرید کفی کفش ژله ای

همان گونه که ذکر شد، کفی کفش ژله ای مزایای بسیاری داشته و از لیز خوردگی پا در کفش جلوگیری می کند. همچنین فشارهای وارده به پا به کمک این کفی ها کاهش یافته و فشار را در کل پا پخش خواهد کرد. در صورتی که قصد خرید کفی کفش ژله ای را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا متخصصین این مجموعه بهترین کفی طبی متناسب با شرایط شما را طراحی و تولید می کنند.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

قیمت کفی طبی ژله ای

کفی های طبی ژله ای در مقایسه با کفش های طبی، هزینه های کمتری را در بر خواهند گرفت. بنابراین در صورتی که از ناهنجاری های کف پا و درد کمر و زانو رنج می برید، می توانید کفی کفش ژله ای را با قیمت کم از کلینیک های کاویان طب تهیه نمایید. پیش از خرید کفی طبی ژله ای حتما با پزشک خود مشورت کنیدتا متحمل هزینه های گزاف و اضافی نشوید.

نتیجه نهایی

وجود هر گونه ناهنجاری در کف پا، منجر به اختلالات حرکتی و درد در پا خواهد شد که یکی از بهترین روش های درمان و پیشگیری از آن ها، کفی طبی ژله ای می باشد. کفی طبی ژله ای را می توانید با کیفیت بالا از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید و از مزایای متعدد آن بهره مند شوید.