قیمت گوش مصنوعی: هزینه پروتز گوش چقدر است؟

آیا دچار نقص عضو در ناحیه گوش شده اید؟ از قیمت پروتز گوش آگاهی دارید؟ برای آگاهی یافتن از هزینه پروتز گوش، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
در صورت نقص عضو در ناحیه گوش، استفاده از گوش مصنوعی ضرورت می یابد. در ساخت پروتز گوش تقارن صورت در نظر گرفته شده و با توجه به توازن زیبایی شناختی، گوش مصنوعی به صورت منحصر به فرد طراحی و تولید می شود. در صورتی که پروتز گوش دارای کانال باشد، به بهبود هدایت صدا نیز کمک خواهد کرد. اما در این میان سوالی که بسیاری از متقاضیان با آن مواجه اند، هزینه پروتز گوش می باشد که در این مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت پروتز گوش کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز گوش و ضرورت استفاده از آن

به طور کلی می توان پروتزها را به دو دسته پروتزهای زیبایی و پروتزهای عملکردی تقسیم بندی کرد. پروتزهای عملکردی در زندگی فرد تغییر بزرگی ایجاد کرده و به بازیابی توانایی های حرکتی بیمار کمک می کنند. برخی از افراد تصور می کنند که پروتزهای زیبایی هیچ گونه تغییری را در زندگی بیمار ایجاد نکرده و تنها ظاهر زیبایی دارند، اما باید گفت که پروتزهای زیبایی نظیر پروتز گوش با پوشاندن عیوب ظاهری بیمار به بالا رفتن اعتماد به نفس فرد و حضور راحت تر در اجتماع کمک خواهد کرد.
افرادی که در اثر حادثه یا به طور مادرزادی دچار نقص در قسمت خارجی گوش خود هستند، از متقاضیان تهیه پروتز گوش می باشند. شایان به ذکر است که این نوع پروتزها جنبه کاربردی نداشته و تنها به زیبایی ظاهری کمک می کنند. به همین دلیل پروتزهای گوش، ارزان تر از سایر پروتزهای کاربردی می باشند.

بیشتر بدانید: ساخت پروتز گوش مصنوعی و اسکن سه بعدی

مزایا و معایب استفاده از پروتز گوش

از جمله اندام های مهم و ضروری در بدن گوش می باشد. افرادی که با نقص در این ناحیه مواجه می شوند، به تهیه پروتز گوش روی می آورند. از جمله مراجعان پروتز گوش می توان به کودکان دارای نقص در گوش به طور مادرزادی و ورزشکارانی که دچار شکستگی و آسیب در این ناحیه شده اند اشاره نمود. در این بخش قصد داریم به ذکر مزایا و معایب پروتز گوش بپردازیم:

استفاده از پروتز گوش و مزایای آن

  • ساختار بسیار طبیعی و مشابه با گوش سالم
  • بالا بردن اعتماد به نفس فرد آسیب دیده
  • کمک به استفاده از عینک و هندزفری
  • نصب پروتز با جراحت کم

بیشتر بدانید: معرفی بهترین پروتز گوش و دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی

معایب استفاده از پروتز گوش

با وجود مزایای بسیار پروتز گوش، استفاده از آن معایبی را نیز به همراه دارد که عبارتند از:
  • نیاز به تعویض سالانه و پرداخت هزینه مجدد
  • مراقبت دائمی از آن
  • عدم استفاده از پروتز در شرایط خاص نظیر استخر

کاشت گوش میانی و کاربرد آن

در روش کاشت گوش میانی که یک وسیله شنوایی است به جمع آوری صداها از طریق پردازنده صوتی پرداخته می شود و سپس صداها را به تحریک مکانیکی تبدیل می کند. نهایتا تبدیل سیگنال ها به ارتعاشات (با مرتعش کردن ساختار گوش میانی) به هدایت صدا به گوش داخلی و مغز کمک می کند. با استفاده از پروتز گوش میانی می توان بیماری هایی نظیر کم شنوایی انتقالی، کم شنوایی حسی عصبی و کم شنوایی آمیخته را درمان کرد. در زیر به ذکر مناسب ترین کاندیدای پروتز گوش میانی خواهیم پرداخت:
  • افرادی با انسداد گوش میانی یا خارجی
  • افرادی که توانایی استفاده از قالب گوش یا سمعک را به هر دلیلی ندارند.
  • افرادی که فاقد توانایی در تقویت صدا هستند.
جهت اطمینان یافتن از این که شما کاندیدای مناسبی جهت دریافت پروتز گوش میانی هستید، باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت صلاحدید ایشان، اقدام به دریافت پروتز گوش میانی نمایید. لازم به ذکر است که قیمت پروتز گوش میانی به دلیل قابلیت عملکردی آن بیشتر از قیمت پروتز گوش می باشد. بنابراین جهت آگاهی یافتن از قیمت پروتز گوش میانی می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید. کارشناسان این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط و درخواست شما قیمت نهایی را تعیین و به شما اعلام خواهند کرد.

بیشتر بدانید: پروتز زیبایی یا کاسمتیک چیست و چه کاربردی دارد

با گوش سیلیکونی آشنا شوید

افرادی که با تفاوت های مادرزادی نظیر تریچر کالینز یا سندروم گلدنهار متولد شده اند یا به بیماری میکروتیا مبتلا هستند، می توانند از گوش مصنوعی سیلیکونی به عنوان یک گزینه ترمیمی استفاده کنند. همچنین افرادی با آسیب های ترومایی نیز کاندیدای مناسبی برای استفاده از گوش مصنوعی سیلیکونی هستند. در صورت سفارش این نوع پروتز گوش، پروتزی کاملا مشابه با رنگ، شکل و جزئیات بافتی گوش طبیعی طراحی و تولید می شود.
متخصصین و کارشناسان کلینیک کاویان طب بهترین پروتز سیلیکونی را به صورت منحصر به فرد برای متقاضیان طراحی کرده و با کیفیت بسیار بالا آن ها را تولید می کنند. بنابراین با اطمینان خاطر ساخت پروتز گوش سیلیکونی را به متخصصان این مجموعه بسپارید.

مراحل ساخت پروتز گوش

در صورت نقص در ناحیه گوش بهترین روش جایگزینی غیر جراحی، پروتز گوش می باشد. ساخت این پروتزها کاملا به صورت سفارشی بوده که توسط متخصص ارتوپد صورت می گیرد. برای ساخت این پروتزها ابتدا از گوش سالم قالب گیری شده و سپس توسط سیلیکون ساخته می شوند و در نهایت رنگ آمیزی پروتز، مطابق با پوست بیمار انجام می شود. در صورتی که فرد در هر دو گوش دچار بد شکلی و نقص باشد، از گوش فرد دیگری قالب گیری می شود. سپس پروتز ساخته شده توسط آهنربا یا چسب های مخصوص روی ناحیه مورد نظر قرار داده خواهند شد. به طور کلی پروتز سیلیکونی ساخته شده به دو صورت در ناحیه گوش قرار داده می شود. نوع اول آن مستقیما روی پوست چسبانده می شود، در حالی که در نوع دیگری از پروتز، با استفاده از 2 تا 3 ایمپلنت تیتانیومی و طی عمل جراحی، پروتز درون استخوان ناحیه گوش قرار داده می شود تا کار گذاشتن پروتز گوش توسط گیره تسهیل شود. ضروری است که پروتزهای ذکر شده را پیش از خواب یا در هنگام فعالیت های ورزشی جدا نمود. لازم به ذکر است که استفاده از پروتز گوش ملزم به تمیز نمودن روزانه پروتز می باشد.

قیمت پروتز گوش چقدر است؟

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پروتز گوش، متریال به کار رفته در آن می باشد. قیمت پروتز گوش میانی نیز رابطه مستقیمی با کیفیت ماده به کار رفته شده در آن دارد. با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، سیلیکون ماده اصلی در ساخت پروتزهای گوش می باشد که انعطاف پذیری و دوام بالا آن یک انتخاب بسیار مناسب جهت ساخت پروتز گوش است. هر زمان که بیماران متقاضی پروتزهای طبیعی با ظاهر زیبا باشند، پروتوزیست ها از سیلیکون استفاده خواهند کرد. دلیل تغییر قیمت پروتز گوش، کیفیت سیلیکون استفاده شده در ساخت پروتز می باشد. بالا رفتن کیفیت سیلیکون، افزایش هزینه را به همراه خواهد داشت. البته توجه کنید که استفاده از سیلیکون های باکیفیت، از تغییر رنگ و پارگی در پروتزها پیشگیری می نمایند. همان طور که می دانید پروتز گوش نیاز به تعویض دارد؛ بنابراین بهتر است پروتزی با دوام و با کیفیت را تهیه نمایید تا علاوه بر کاهش هزینه ها، دفعات تعویض پروتز نیز کاهش یابد.

برای تهیه پروتز گوش ارزان به کجا مراجعه کنیم؟

برخی از بیماران در انتخاب کلینیک جهت سفارش پروتز گوش دچار تردید هستند و به دنبال کلینیکی با پروتز گوش ارزان می باشند. کدام یک از کلینیک های فعال در زمینه پروتز گوش، پروتزهای بادوام و با قیمت مناسبی را برای بیماران طراحی و تولید می کنند؟ آیا تمامی کلینیک های موجود، تجربه لازم در زمینه ساخت پروتز را دارند؟ در پاسخ به این پرسش ها باید گفت که هر کیلینیکی قابل اعتماد نبوده و باید به سابقه کاری و رضایت بیماران توجه ویژه ای کرد. برخوردار بودن از پیشرفته ترین تجهیزات به روز دنیا و متخصصان ماهر و با تجربه از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک معتبر می باشد که می توانید با خیال راحت ساخت پروتز گوش خود را به آن ها بسپارید. کلینیک کاویان طب که سابقه درخشانی در زمینه ساخت انواع پروتزها دارد، علاوه بر برخورداری از تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا، پروتز گوش ارزان را به متقاضیان ارائه می دهد. بعد از مراجعه به این کلینیک می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان بهره برده و پس از تعیین قیمت پروتز گوش میانی یا قیمت پروتز گوش تصمیم نهایی را بگیرید.

سخن پایانی

برخی از حوادث نظیر سوختگی یا تصادف منجر به نقص در ناحیه گوش می شوند. همچنین برخی از افراد نیز به طور مادرزادی به این عارضه دچار هستند و به دنبال بهترین راه جهت جایگزینی اندام دچار نقص می باشند تا با بازیابی ظاهر زیبای گوش، با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حضور یابند. در همین راستا پزشکان تهیه پروتز گوش را بهترین راه حل می دانند و همراه در تلاش برای ساخت پروتزهایی بسیار طبیعی و کاربردی هستند. پروتزهای گوش در میان افراد دچار این عارضه بسیار محبوب می باشند، زیرا در کنار ساختار طبیعی و مشابه واقعی، به فرد در استفاده از هندزفری، ماسک و عینک کمک می کنند. یکی از پرسش های متقاضیان این پروتزها، هزینه پروتز گوش می باشد که می توان با مراجعه به کلینیک کاویان طب از قیمت پروتز گوش مطلع شد. شایان به ذکر است که قیمت پروتز گوش میانی نسبت به سایر پروتزهای گوش به دلیل تبدیل اصوات محیطی به سیگنال دیجیتال بیشتر می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.